راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی دانشگاه کوثر

الرمز التعريفي : 37906902

راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی دانشگاه کوثر


سامانه آموزش مجازی دانشگاه کوثر به بهره‌برداری رسید.

با توجه به شرایط خاص ایجادشده و عدم امکان برگزاری کلاس‌های دانشگاه به‌صورت حضوری و لزوم عملیاتی‌سازی آموزش‌های غیرحضوری، با حمایت و تاکید ریاست محترم دانشگاه، تصمیم به بهره‌برداری از سامانه‌ای در این ارتباط گرفته شد.

راه‌اندازی این سیستم از چندین ماه پیش در دستور کار دانشگاه قرار گرفته بود که پس از جلسات کارشناسی و بررسی‌های فراوان قرار بود این سامانه تا انتهای سال 99 به بهره‌برداری برسد. اما با شیوع ویروس کرونا و جدی‌شدن موضوع آموزش مجازی و غیر حضوری، دغدغه اصلی دانشگاه راه‌اندازی آموزش مجازی و عدم تعطیلی بحث آموزشی دانشجویان بود که کار به صورت فشرده‌تر انجام پذیرفت و در نهایت این سیستم در مدت تعطیلات نوروز به مرحله بهره‌برداری رسید و اکنون ظرفیت دارد تا به‌عنوان بستری برای تولید محتوا و ارائه خدمات آموزش مجازی به دانشجویان عمل کند.

عموماً پس از راه‌اندازی هر سامانه و پیش از بهره‌برداری از آن، معمولاً زمانی برای آزمایش و رفع خطاهای سامانه در نظر گرفته می‌شود. اما با توجه به شرایط خاص کنونی، این سامانه قرار است بلافاصله پس از راه‌اندازی مورد استفاده قرار گیرد؛ لذا این احتمال وجود دارد که اساتید محترم و دانشجویان گرامی با مشکلاتی مواجه شوند. تیم پشتیبانی این سامانه تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا مشکلات گزارش شده را در اسرع وقت رفع نمایند. پیشاپیش از صبر و شکیبایی اساتید و دانشجویان دانشگاه قدردانی می‌گردد.

از ویژگی‌های این سامانه آموزش مجازی می‌توان به امنیت بالا، قابلیت برگزاری و پشتیبانی صدها دوره، امکان بارگذاری و اشتراکی‌کردن مستندات، ایجاد محتوا و مباحثه‌های برخط، تعریف نمره میزان مشارکت در کلاس برای دانشجویان، امکان ویدئوکنفرانس زنده برای برگزاری کلاس‌ها به‌صورت برخط اشاره کرد.

با توجه به تعطیلات اضطراری دانشگاه و در راستای عدم ایجاد وقفه در بحث آموزش، اساتید و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی lms.kub.ac.ir از امکانات سامانه آموزش مجازی دانشگاه کوثر استفاده کنند.

تقديرك
معدّل (11 أصوات)
The average rating is 3.6363636363636362 stars out of 5.