پشتیبانی رایانه ها - ict - مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
با توسعه فناوری اطلاعات و خدمات در دانشگاه و افزایش تعداد سامانههای اداری، مالی، آموزشی، پژوهشی و دانشجویی نیاز به پشتیبانی نرمافزاری و سختافزاری رایانه و تجهیزات جانبی را ایجاد کرد. لذا واحد پشتیبانی رایانه از همان ابتدا در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات با شرح وظایف زیر شروع به كار كرده است.
شرح وظایف:
- • عیبیابی، تعمیر، و یا جایگزینی قطعات معیوب
- • ارتقاء سختافزاری رایانهها
- • برآورد و پیشنهاد خرید لوازم و قطعات مورد نیاز رایانه از طریق مبادی ذیربط و پیگیری تأمین آن و كاهش هزینههای موارد مصرفی و خدمات
- • نظارت بر خرید تجهیزات رایانه
- • رفع مشكلات نرمافزاری سیستمها و كاربران از طریق شبكه و از راه دور
- • رفع مشکلات کاربران و مشاوره تلفنی
- • نصب سیستمهای عامل و برنامههای مختلف کاربر نظیر آنتیویروس، سیستمهای آموزشی، و درایوهای راهاندازی و غیره
- • تعامل و همکاری با سایر بخشهای مرکز جهت حصول اهداف تعیین شده