نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

اهداف مدیریت امور ستادی

با توجه به گستردگی فعالیت های مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و پیچیدگی برخی فرایندهای اداری و مالی و همچنین نیاز به پیگیری امور مختلف اداری و مالی جهت تسریع در انجام کارها، واحدی برای مدیریت امور ستادی تشکیل شده که اهم مسئولیت های آن به شرح ذیل می باشد:

  1. حضور در جلسات دبیرخانه منطقه 9 فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اجرای مصوبات آن
  2. ارائه گزارش دوره ای از اقدامات و مشکلات مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات به دبیرخانه منطقه 9 وزارت عتف
  3. ارائه گزارش هزینه های انجام شده جهت زیرساخت های فناوری اطلاعات و روند استفاده از 2.5 درصد کل بودجه به دبیرخانه فناوری اطلاعات وزارت عتف
  4. شرکت در همایش سالانه مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه ها و مراکز علمی کل کشور
  5. شرکت در جلسات و سمینارهای مربوط
  6. تشکیل شورای انفورماتیک و تدوین آیین نامه آن
  7. برگزاری جلسات کارگروه تخصصی شورای انفورماتیک و بررسی مسائل و راهکارها جهت طرح در شورا
  8. حضور در جلسات شورای انفورماتیک به عنوان دبیر جلسه
  9. تهیه دستورکار و صورتجلسه جلسات شورای انفورماتیک
  10. پیگیری اجرای مصوبات شورای انفورماتیک
  11. تدوین سیاست های کلی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
  12. نظارت فنی بر قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، عقد یا تمدید قرارداد سامانه ها، سرویس های اینترنت، هاست و دامین و .....
  13. تنظیم سیاست های لازم در زمینه سخت افزارها و نرم افزارها، داده ها و شبکه ها، امنیت اطلاعات و سایر مسائل کلان حوزه جهت ایجاد نظام های مطلوب به منظور پویایی و افزایش رضایت عمومی
  14. مطالعه و ارزیابی پیشرفت های حاصله در زمینه تکنولوژی سخت افزار و نرم افزار به منظور ارتقای سطح کارایی واحدهای زیرمجموعه
  15. اجرا و بکارگیری آخرین یافته های فناوری اطلاعات به منظور ارتقای توانمندی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
  16. تحقیق، پژوهش و مطالعه در خصوص سیستم های مختلف ارتباطی و اطلاعاتی و ارائه راهکارهای مناسب به منظور توسعه و بهبود سیستم های شبکه و ارتباطات
  17. انجام بررسی های راهبردی در زمینه طرح های جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات، مطالعه در زمینه پیشرفت ها علمی و فنی فرابری داده ها و ارائه طرح های جدید در این رابطه
  18. سیاست گذاری در مورد سطوح دسترسی کاربران، پهنای باند و حجم ترافیک شبکه کاربران
  19. راهبری درخواست های خدمات فناوری اطلاعات و ارجاع به کارشناسان مربوطه در صورت امکان فنی جهت انجام
  20. پیگیری انجام درخواست ها و تأیید انجام کار توسط کاربران و گرفتن گزارش مستمر تیکت ها
  21. نیازسنجی تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات و پیگیری روند خرید و استعلام آنها
  22. پیاده سازی طرح های امنیت اطلاعات طبق سیاست های ISMS (تا حد امکان)
  23. مدیریت خدمات فناوری اطلاعات طبق استانداردهای ITIL (ویرایش 2011)
  24. مدیریت و گزارش گیری از وضعیت شبکه، ترافیک پورت ها و غیره توسط مجموعه نرم افزارهای مدیریتی و مانیتورینگ
  25. بررسی عملکرد سرورهای فیزیکی و مجازی از طریق سامانه تحت وب مدیریت هاست های مجازی
  26. مدیریت و نظارت بر پهنای باند اینترنت و استفاده کاربران با سرور IBSng II
  27. رسیدگی به نظرات، انتقادات و پیشنهادات همکاران مرکز فناوری اطلاعات وارتباطات، بررسی و پیاده سازی آنها در صورت امکان
  28. ایجاد ارتباط و تعامل مؤثر و سازنده با سازمان ها و دستگاه های متولی فناوری اطلاعات و ارتباطات
  29. نظارت بر روند پشتیبان گیری از اطلاعات و نحوه ذخیره سازی آنها
  30. توجیه نمودن مقامات مافوق در خصوص درخواست های خرید تجهیزات فناوری اطلاعات

لازم به ذکر است که این مسئولیت ها طبق آئین نامه خاصی نبوده و توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه کوثر بر اساس توانایی های همکاران این مرکز تهیه و تنظیم گردیده است.