اهداف واحد پشتیبانی فنی - ict - مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
مهمترین هدف این واحد ارائه خدمات جاری فناوری اطلاعات و ارتباطات و نگهداری سیستم های سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه دانشگاه می باشد. اهم فعالیت های این واحد به شرح ذیل می باشد:
- پشتیبانی فنی و رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های کامپیوتری
- تهیه شناسنامه سخت افزاری و نرم افزاری سیستم ها
- نصب سیستم عامل، درایورها و نرم افزارها طبق چک لیست تهیه شده
- بایگانی و مدیریت گارانتی قطعات سخت افزاری
- بررسی و به کارگیری راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
- رفع آلودگی های ویروسی بوجود آمده در کامپیوترها
- پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری از کلاسهای مجهز به سیستم و دیتا پروژکتور
- بررسی جهت خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری (فرایند کارشناسی، خرید و به روز رسانی تجهیزات فناوری اطلاعات)
- شناسایی شرکت های توانمند جهت خرید قطعات با در نظر گرفتن صرفه و صلاح دانشگاه
- کنترل و نظارت بر خرید تجهیزات کامپیوتری، استعلام ها و مناقصه ها
- بازدید دوره ای از کلیه سیستم های کامپیوتری موجود در شبکه
- نصب سیستم عامل ها و نرم افزارهای درخواستی گروه ها قبل از شروع هر ترم در کارگاه تخصصی
- پشتیبانی فنی سیستم های کارگاه تخصصی کامپیوتر
- پشتیبانی فنی سیستم های مرکز اینترنت دانشجویی (سایت عمومی)
- بررسی نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری و تشخیص چگونگی رفع آنها با استفاده از امکانات موجود
- ارائهی خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات سخت افزاری
- تهیه پرونده اختصاصی جهت ثبت تاریخچه مشکلات برای هر کارمند
- گزارش گیری و تهیه نمودار از وضعیت تیکت ها به تفکیک هر فرد و هر حوزه
- پلمپ سیستم های سخت افزاری و تهیه صورتجلسه در صورت نیاز به فک پلمپ
- نگهداری و توسعه بک بن شبکه
- جمع آوری نرم افزارهای کاربردی جهت قرار دادن در بانک نرم افزاری و مرکز دانلود
- تحقیق و کارشناسی در خصوص فناوری های سخت افزاری جدید و مورد نیاز
- تحقیق در مورد تعمیر و پشتیبانی تجهیزات جدید و خاص
لازم به ذکر است که این مسئولیت ها طبق آئین نامه خاصی نبوده و توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه کوثر بر اساس توانایی های همکاران این مرکز تهیه و تنظیم گردیده است.