نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

اهداف واحد پشتیبانی فنی

مهمترین هدف این واحد ارائه خدمات جاری فناوری اطلاعات و ارتباطات و نگهداری سیستم های سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه دانشگاه می باشد. اهم فعالیت های این واحد به شرح ذیل می باشد:

  1. پشتیبانی فنی و رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های کامپیوتری
  2. تهیه شناسنامه سخت افزاری و نرم افزاری سیستم ها
  3. نصب سیستم عامل، درایورها و نرم افزارها طبق چک لیست تهیه شده
  4. بایگانی و مدیریت گارانتی قطعات سخت افزاری
  5. بررسی و به کارگیری راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
  6. رفع آلودگی های ویروسی بوجود آمده در کامپیوترها
  7. پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری از کلاسهای مجهز به سیستم و دیتا پروژکتور
  8. بررسی جهت خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری (فرایند کارشناسی، خرید و به روز رسانی تجهیزات فناوری اطلاعات)
  9. شناسایی شرکت های توانمند جهت خرید قطعات با در نظر گرفتن صرفه و صلاح دانشگاه
  10. کنترل و نظارت بر خرید تجهیزات کامپیوتری، استعلام ها و مناقصه ها
  11. بازدید دوره ای از کلیه سیستم های کامپیوتری موجود در شبکه
  12. نصب سیستم عامل ها و نرم افزارهای درخواستی گروه ها قبل از شروع هر ترم در کارگاه تخصصی
  13. پشتیبانی فنی سیستم های کارگاه تخصصی کامپیوتر
  14. پشتیبانی فنی سیستم های مرکز اینترنت دانشجویی (سایت عمومی)
  15. بررسی نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری و تشخیص چگونگی رفع آنها با استفاده از امکانات موجود
  16. ارائه‌ی خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات سخت افزاری
  17. تهیه پرونده اختصاصی جهت ثبت تاریخچه مشکلات برای هر کارمند
  18. گزارش گیری و تهیه نمودار از وضعیت تیکت ها به تفکیک هر فرد و هر حوزه
  19. پلمپ سیستم های سخت افزاری و تهیه صورتجلسه در صورت نیاز به فک پلمپ
  20. نگهداری و توسعه بک بن شبکه
  21. جمع آوری نرم افزارهای کاربردی جهت قرار دادن در بانک نرم افزاری و مرکز دانلود
  22. تحقیق و کارشناسی در خصوص فناوری های سخت افزاری جدید و مورد نیاز
  23. تحقیق در مورد تعمیر و پشتیبانی تجهیزات جدید و خاص

لازم به ذکر است که این مسئولیت ها طبق آئین نامه خاصی نبوده و توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه کوثر بر اساس توانایی های همکاران این مرکز تهیه و تنظیم گردیده است.