اهداف مدیریت امور ستادی - ict - مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
با توجه به گستردگی فعالیت های مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و پیچیدگی برخی فرایندهای اداری و مالی و همچنین نیاز به پیگیری امور مختلف اداری و مالی جهت تسریع در انجام کارها، واحدی برای مدیریت امور ستادی تشکیل شده که اهم مسئولیت های آن به شرح ذیل می باشد:
- حضور در جلسات دبیرخانه منطقه ۹ فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اجرای مصوبات آن
- ارائه گزارش دوره ای از اقدامات و مشکلات مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات به دبیرخانه منطقه ۹ وزارت عتف
- ارائه گزارش هزینه های انجام شده جهت زیرساخت های فناوری اطلاعات و روند استفاده از ۲,۵ درصد کل بودجه به دبیرخانه فناوری اطلاعات وزارت عتف
- شرکت در همایش سالانه مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه ها و مراکز علمی کل کشور
- شرکت در جلسات و سمینارهای مربوط
- تشکیل شورای انفورماتیک و تدوین آیین نامه آن
- برگزاری جلسات کارگروه تخصصی شورای انفورماتیک و بررسی مسائل و راهکارها جهت طرح در شورا
- حضور در جلسات شورای انفورماتیک به عنوان دبیر جلسه
- تهیه دستورکار و صورتجلسه جلسات شورای انفورماتیک
- پیگیری اجرای مصوبات شورای انفورماتیک
- تدوین سیاست های کلی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
- نظارت فنی بر قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، عقد یا تمدید قرارداد سامانه ها، سرویس های اینترنت، هاست و دامین و .....
- تنظیم سیاست های لازم در زمینه سخت افزارها و نرم افزارها، داده ها و شبکه ها، امنیت اطلاعات و سایر مسائل کلان حوزه جهت ایجاد نظام های مطلوب به منظور پویایی و افزایش رضایت عمومی
- مطالعه و ارزیابی پیشرفت های حاصله در زمینه تکنولوژی سخت افزار و نرم افزار به منظور ارتقای سطح کارایی واحدهای زیرمجموعه
- اجرا و بکارگیری آخرین یافته های فناوری اطلاعات به منظور ارتقای توانمندی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
- تحقیق، پژوهش و مطالعه در خصوص سیستم های مختلف ارتباطی و اطلاعاتی و ارائه راهکارهای مناسب به منظور توسعه و بهبود سیستم های شبکه و ارتباطات
- انجام بررسی های راهبردی در زمینه طرح های جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات، مطالعه در زمینه پیشرفت ها علمی و فنی فرابری داده ها و ارائه طرح های جدید در این رابطه
- سیاست گذاری در مورد سطوح دسترسی کاربران، پهنای باند و حجم ترافیک شبکه کاربران
- راهبری درخواست های خدمات فناوری اطلاعات و ارجاع به کارشناسان مربوطه در صورت امکان فنی جهت انجام
- پیگیری انجام درخواست ها و تأیید انجام کار توسط کاربران و گرفتن گزارش مستمر تیکت ها
- نیازسنجی تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات و پیگیری روند خرید و استعلام آنها
- پیاده سازی طرح های امنیت اطلاعات طبق سیاست های ISMS (تا حد امکان)
- مدیریت خدمات فناوری اطلاعات طبق استانداردهای ITIL (ویرایش ۲۰۱۱)
- مدیریت و گزارش گیری از وضعیت شبکه، ترافیک پورت ها و غیره توسط مجموعه نرم افزارهای مدیریتی و مانیتورینگ
- بررسی عملکرد سرورهای فیزیکی و مجازی از طریق سامانه تحت وب مدیریت هاست های مجازی
- مدیریت و نظارت بر پهنای باند اینترنت و استفاده کاربران با سرور IBSng II
- رسیدگی به نظرات، انتقادات و پیشنهادات همکاران مرکز فناوری اطلاعات وارتباطات، بررسی و پیاده سازی آنها در صورت امکان
- ایجاد ارتباط و تعامل مؤثر و سازنده با سازمان ها و دستگاه های متولی فناوری اطلاعات و ارتباطات
- نظارت بر روند پشتیبان گیری از اطلاعات و نحوه ذخیره سازی آنها
- توجیه نمودن مقامات مافوق در خصوص درخواست های خرید تجهیزات فناوری اطلاعات
لازم به ذکر است که این مسئولیت ها طبق آئین نامه خاصی نبوده و توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه کوثر بر اساس توانایی های همکاران این مرکز تهیه و تنظیم گردیده است.