سرویس و نگهداری پیشگیرانه یا PM سیستم های دانشگاه

در حوزه‌ی مدیریت IT مدتهاست که بحث سرویس و نگهداری پیشگیرانه (Preventive Maintenance) یا به اختصار PM مطرح شده است و سازمان‌ها به دنبال راهکاری برای پیاده‌سازی این فرایند هستند.

سرویس و نگهداری پیشگیرانه یا PM سیستم های دانشگاه

در حوزه‌ی مدیریت IT مدتهاست که بحث سرویس و نگهداری پیشگیرانه (Preventive Maintenance) یا به اختصار PM مطرح شده است و سازمان‌ها به دنبال راهکاری برای پیاده‌سازی این فرایند هستند.

در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه کوثر نیز سرویس و نگهداری پیشگیرانه برای سیستم های دانشگاه، با هدف کاهش یا به حداقل رساندن خرابی ها به صورت روتین انجام می شود.

  سرویس و تعمیر پیشگیرانه در هنگامی که تجهیزات هنوز در حال کارکردن هستند انجام می‌شود، نه پس از خرابی آنها. در نتیجه هدف آن جلوگیری از خرابی‌های ناگهانی است. به عبارت دیگر، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه یعنی رفع مشکلات کوچک قبل از اینکه بزرگ شوند!

مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه با انجام اینکار باعث کاهش سرعت استهلاک، خرابی و سو ء عملکرد و حفظ حداکثر ارزش دارایی های دانشگاه می شود.

فرایند نگهداری اغلب به صورت دوره‌ای یا در زمان هشدار صورت می‌گیرد.